Viikon kysymys
Luetuimmat
Uusimmat
A-
A+
Korealainen katumaasturi Huyndai Tucson on tyylikäs ilmestys.
Petri Matikainen
ITÄ-UUSIMAA Korealainen katumaasturi voi näyttää todella tyylikkäältä; uusi Hyundai Tucson on hyvä esimerkki tästä. Mutta mitä komean kuoren alta löytyy, siitä otetaan nyt selvää.
Uuden Tucsonin ulkonäkö todellakin erottuu massasta, sillä varsinkin keulan ilme runsaine ledivaloineen on vaikuttava. Kyljen pokkaukset ja nauhamaiset takavalot tekevät koko autosta trendikkään näköisen katumaasturin.
Myös kojelaudan ilme jatkaa modernia teemaa ja on siitä huolimatta helposti omaksuttava toiminnoiltaan.
Kuljettajan "työpaikka" näyttää Tucsonissa tältä.
Petri Matikainen
Kaikki toimii niin kuin pitääkin
Ajoltaan Tucson on yllätyksetön, sillä kaikki toimii niin kuin pitääkin. Kitkarenkailla auto on mukavan hiljainen ja tilaakin piisaa joka suuntaan, säädettävällä takapenkillä on suorastaan lokoisat oltavat.
Kevythybridi rullaa Eco-asetuksella moottori sammutettuna alamäissä ja esimerkiksi risteyksiin hiljennettäessä.
Auton 150 hevosvoimaa riittää erinomaisesti normaaliin ajoon, mutta urheilullisena autoa ei voi pitää, sillä ohituskiihtyvyys välillä 50–100 kilometriä tunnissa vei aikaa 6,8 sekuntia.
Ladattava hybridi myyntiin keväällä
Ladattava hybridi Tucsoniin on tulossa myyntiin keväällä, joten tämän itsestään lataavan kevythybridin kulutus saatiin mitata koeajon aikana ajoittain kirpeässäkin pakkasessa.
Maantiepainotteisen koeajon keskikulutus oli 7,8 litraa bensiiniä satasella, pitäisin lukemaa ihan kohtuullisena tämän kokoiselle automaattivaihteiselle autolle olosuhteet huomioon ottaen.
Toki Tucsoniin on tarjolla tehokkaampiakin bensaturboja, dieselinäkin sitä myydään ja tietysti myös nelivetoisena versiona noin neljän tuhannen euron lisähintaan.
Nauhamaiset takavalot korostavat katumaasturin trendikästä ilmettä.
Petri Matikainen
Auto jätti yleispätevän jälkimaun
Uusi Hyundai Tucson jätti itsestään hyvin yleispätevän jälkimaun. Sen tyylikkyys herättää positiivista huomiota ja ominaisuudet ovat kauttaaltaan laadukkaalla tasolla.
Automaattivaihteiston käytön helppoudesta voi antaa erityiskiitoksen, sillä painonappeja on vain kolme parkin lisäksi.
Korealaisissa autoissa tuntuu olevan ratinlämmitys nykyään melkeinpä vakiona, tätä pakkaskelissä mainiota varustetta ei joihinkin autoihin saa edes rahalla.
PETRI MATIKAINEN
toimitus@itavayla.fi
FAKTA
Hyundai Tucson 1,6 T-GDI 48V Hybrid 7-DCT Premium
* Koeajoauton hinta perusvarustein: 38?990 euroa
* Päästöt: 127 grammaa/kilometri
* EU-kulutus: 6,5 litraa/100 kilometriä
* Teho: 150 hevosvoimaa
* Vääntö: 250 newtonmetriä
* Omamassa: 1?577 kiloa
* Vetokyky: 1?650 kiloa
* Auton pituus: 4?500 millimetriä
* Tavaratila: 616–1?725 litraa
* Takuu: 5 vuotta ilman kilometrirajaa
019 521 7500
viestiitavayla.fi8:00 - 16:00
Kaikki yhteystiedot