Viikon kysymys
A-
A+
Kuvituskuva.
Mika Laine
Sinä, joka käytät Näsin terveyskeskuksen hoitotarvikejakelun palvelua, varaudu yli viikon odotukseen!
Tuttavani, ikäihminen, pyysi kyytiä viikko sitten Näsin terveyskeskuksen hoitotarvikejakeluun. Diabeetikolta olivat verensokerin mittausliuskat ja neulat loppumassa. Hän kävi samassa paikassa kuin ennenkin, mutta enää ei jonotus vuoronumerolla onnistunut.
Vastassa oli stressaantunut hoitaja, joka ei antanut hoitotarvikkeita, vaan lapun jossa oli puhelinnumero ja ilmoitus takaisinsoitosta. Hoitaja vielä totesi, että hoitaa nyt koko Itä-Uusimaan alueen. No, pettynyt diabeetikko lähti kotiin ja soitti numeroon. Numerosta todettiin, että ”soitetaan takaisin kun ehditään.” Tänään tästä soitosta on kulunut 8 päivää, eikä takaisinsoittoa ole tullut!
Tuttavani ikäihminen, oli istunut koko viikon lankapuhelimensa vieressä odottaen soittoa. Hänellä ei ole älypuhelinta. Kaikilla ei ole eikä ole kykyä käyttää sellaista.
Tänään hän soitti minulle ja pyysi auttamaan. Menimme Näsin terveyskeskuksen infoon ja esitimme huolemme. Sieltä sanottiin, että soitto tulee 8 päivän päästä, eikä sieltä osattu neuvoa mitään apua tilanteeseen.
Olen todella huolestunut ikäihmisten puolesta, yksityiseen terveydenhoitoon on satsattu, mutta vähävaraiset näyttävät jäävän oman onnensa nojaan.
Toivon tähän tilanteeseen pikaista parannusta.
TUULAHANNELE HALSEY,
PORVOO
019 521 7500
viestiitavayla.fi8:00 - 16:00
Kaikki yhteystiedot